Behöver du anmäla ett fel gör du det via Hogia.se, som hjälper oss att hålla koll på att alla anmälningar följs upp och avslutas. Att göra en felanmälan är enkelt.
I panelen uppe till vänster finns två flikar: Mina avier och Mina ärenden. Välj Mina ärenden.
Påbörja en ny anmälan genom att klicka på den ståa blå knappen – Skapa ärenden – som du ser mitt på skärmen.
Om det exempelvis gäller ett problem emd torktumlaren eller annat föremål i de allmänna ytorna väljer du Fastigheten överst i menyn. Gäller det istället ditt element eller annat i din privata lägenhet väljer du istället Privat lägenhet.
Redogör för ditt problem i den ruta som är döpt till Beskrivning. Bifoga gärna bilder på problemet.
Klicka på Skicka och invänta återkoppling från vaktmästaren.
Vid akuta ärenden – såsom totalstopp i avloppet, nyckel eller lås som inte fungerar eller skador som kan vara varliga för dig eller andra – ber vi dig istället att kontakta husförmännen på hus@lundsnation.se.